Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı
Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı
YÖNETİM HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI ŞUBELERİ
Başkanlık Makamı: 0 312 4704493 4705310
İç Hizmetler Şube Müdürlüğü
-
Hizmet binası iletişim, ulaştırma, elektrik, su, temizlik, güvenlik, vs. işleri
Basın ve Halkla İlişkiler Birimi
-
Millî Kütüphane ve diğer kütüphanelerin tanıtımı
- Millî Kütüphane fuaye, sergi ve toplantı salonları tahsisi
- Millî Kütüphane yabancı uyruklu araştırmacıların kaydı
- Basın bildirileri, konuşma metinleri, bilgi notları
- Sosyal ağ hesap yönetimi, web sitesi ve Kültür portalı editörlüğü
- Cimer, Alo 176
Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü
- Bilgi bütünlüğü, gizliliği, sistem kararlılığı
- Genel Müdürlük web sayfasının teknik iş ve işlemleri
- Genel Müdürlük donanım işleri
- Kütüphane web siteleri rehberliği, kurulum koordinasyonu
- E-arşiv' den kütüphanelerin donanım envanteri takibi, otomasyon koordinasyonu, kullanıcı hesabı tanımlanması
- Milli Kütüphane bilgi sistemleri yönetimi (Kaşif, Dijital Kütüphane, EYDES)
- Milli kütüphane web sayfası
Dış İlişkiler Şubesi
-
Uluslararası kurum ve kuruluşlar (IFLA, CDNL, CENL, ECO, KEİ vs.) arası ilişkilerin koordine edilmesi
- Yurt dışındaki kurum ve kütüphanelerle mübadele-bağış ve ödünç işlemleri
- Kütüphanecilik alanındaki uluslararası projelerin koordinasyonu
- Türk kütüphaneciliğinin uluslararası tanıtımı
Evrak ve Koordinasyon Şubesi
- Evrakların kayıt, havale, dağıtım, arşivleme gibi işlemlerinin düzenli ve verimli bir şekilde yapılması
- Posta işlemleri
- Arşivin düzenlenmesi ve mevzuat uyarınca gerekli işlemlerin yapılması
- Arşivde saklanma süresi dolan evrakların kurum arşivine devir işlemleri
- Faaliyet duyuruları
- Şubeler arası koordinasyon, ilgili yerlere bilgi/belge sağlanması ve duyuru koordinesi
- Milletvekili soru önergeleri cevaplarının Strateji Geliştirme Başkanlığına iletilmesi koordinasyonu
- İllerde yapılan “Eşgüdüm Toplantıları” raporlarının değerlendirilmesi ve gereği yapılmak üzere ilgili şubelerin haberdar edilmesi
Satın Alma Şubesi
- Merkez ve Taşra teşkilatının mal ve hizmet alımları için mevzuata uygun satın alma yönteminin belirlenmesi ile ilgili faaliyetleri koordine etme ve denetleme.
- Merkez ve taşra teşkilatınca ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmet alım/ihalelerinin gerçekleştirilmesi
- Piyasa fiyat araştırması ve yaklaşık maliyetin hesaplanması ile ilgili işlemlerin koordinasyonu, denetimi ve yürütülmesi
- Satın alma sürecindeki ilgili dokümanların hazırlanması, dosyalanması ve evrakın uygunluk kontrolü ile ilgili faaliyetleri koordine etme, Taşınırlar Şube müdürlüğü ile eş güdümlü işlem yürütme
- Yayın Projeleri Değerlendirme Kurulu tarafından basımı yapılmasına karar verilen yayınların hazırlık/baskı işlemlerine ait satın alma işlemlerinin Yayın Planlama ve Hazırlama Şube Müdürü ile koordineli olarak gerçekleştirilmesi, materyalin yayıncısından alımı ve depoya teslimi
- Depoya teslim alınan kitap ve kitap dışı materyalin tutanağının hazırlanması ve ödemeye esas belgelerinin Mali İşler Şubesine gönderilmesi
Taşınırlar Şube Müdürlüğü
- Edinilen taşınırı depoya teslim alarak kayıt işlemini tamamlama
- Malzeme ve eşyanın bozulup, eskimesinden doğacak nitelik ve değer farkını tespit etme, eskiyen malzemelerin hurdaya ayrılması işlemini yapma.
- Demirbaş, kırtasiye vb. malzeme ihtiyacını belirleme, satın alınmasını sağlama, dağıtım ve zimmet işlemlerini yapma ve takip etme.
- Kütüphanelerde kullanılmak üzere gönderilen donanım malzemeleri ve kitapların çıkış işlemlerini yapma, Taşınır Kayıt Yönetim Sistemi (TKYS) üzerinden Taşınır İşlem Fişlerini kütüphanelere iletme.
- Demirbaş ve kitaplarla ilgili yapılan çıkış kayıtlarının muhasebeleştirme işlemini gerçekleştirme ve muhasebe birimine bildirme.
- Alınan tüm araç, gereç, demirbaş ve malzemeleri kayıt altına alma ve kayıtları sürekli güncelleme.
- Taşınırların depoya giriş ve çıkış kayıtlarının zamanında yapılmasını sağlama.
- Tüketim malzemeleri çıkış icmallerini üçer aylık dönemler halinde mali yönetim sisteminde (MYS) muhasebeleştirme işlemini gerçekleştirme ve muhasebe birimine bildirme.
- Süreli Yayın Koleksiyonu şubesince ciltlenerek otomasyon sistemine kayıt edilen süreli yayınların ilgili şube ile koordinasyon içerisinde KBS taşınır kayıtlarının yapılması
- Kataloglama ve Sınıflama Şubesince teknik işlemleri tamamlanarak otomasyon sistemine kayıt edilen kitapların ilgili şube ile koordinasyon içerisinde KBS taşınır kayıtlarının yapılmasını sağlama.
- Yıl sonu taşınır işlemlerini gerçekleştirme.
- Yıl sonu sayımları için sayım kurullarının oluşturulmasını sağlama
- Yıl sonu sayımlarını takip etme ve gerçekleştirme
- Yıl sonu harcama yönetim hesabı cetvelini hazırlayarak ve Taşınır Kontrol Yetkilisine teslim etme.
Hukuk ve Mevzuat Birimi
Telefon : 0 312 470 81 68
- İdari-adli dava, yargısal ve diğer hukuki süreçler için görüş bildirmek ve gerekli bilgi, belgeleri iletmek
- Mevzuatın geliştirilmesi ve düzenlenmesi için çalışmalar yapmak ve görüş vermek;
- Protokol, anlaşma ve sözleşmeleri hukuki açıdan incelemek; ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlemek, değiştirmek ve bunlar hakkında gerektiğinde hukuki görüş bildirmek;
- Hukuk ve mevzuatla ilgili iş ve işlemleri yapmak